pühapäev, 1. september 2013

1-3 päev

Üritan teha kokkuvõtte senisest ja jagada esimesi kogemusi.

Reede
Reede kulus suures osas asjaajamisele (lend jäi 2h hiljaks, siis kogu tsikli orgunn ja seejärel kastikaga läbi Bangkoki ummiku hotelli). Cha Am ja Hua Hin vahel asuvasse hotelli jõudsime 3-4 ajal päeval. See jättis vaid aega süüa (pimedaks läheb 18.40, hämarat aega sisuliselt pole). Ühesõnaga, ei midagi huvitavat.

Laupäev ja pühapäev
Mõte oli minna lähedal asuvatesse Cha Am (laupäev) ja Hua Hin (pühapäev) linnadesse asju ostma. Pikk jutt lühidalt - mõlemad päevad kadusid märkamatult, aga kõige olulisemat ehk motovarustust ikka ei ole. Lôpuks leidsime vist isegi õige koha, aga see oli pühapäeval kinni.
Hetkel tundubki, et kui olla turistidest natukenegi eemal, siis on mittetailike asjade ostmine väga keeruline. Näiteks Bangkoki lennujaamas oli 3 erinevat firmat müümas tourist-sim-card. Hetkel oleme Cha Am ja Hua Hin käinud läbi 10+ poodi, sh 4 telefonipoodi ja selliseid sim-kaarte pole. Umbes 10+ müügikohta kulus ka nr 46 plätude leidmiseks. Pikkade käistega meeste õhukest pusa pole isegi kohanud veel (naistele müüakse väikestes poodides kõike, aga meestele mingil põhjusel ainult t-särke, shortse ja ülikondi). Sõidukilomeetreid on kogunenud 125 (sellest 100 pühapäeval).

Hotelli asukohast
Meie Cha Am ja Hua Hin vahel asuval Novotel hotellil on maantee ja hotelli vahel u 500m tänav, kus asub loendamatu arv massaashe (1h 6,5 eur, hotellis 23eur), restorane (coca 0,5eur, suur nuudli-kanapraad 2,5 eur). Paljudel hotellidel on turvameestega värav viidud maanteele ja seal ööbijad ilma eraldi transpordita kohalikesse massaashidesse ja restoranidesse ei saagi. Isiklikult eelistan seda varianti, kus praegu oleme. Kuidas värava asukohta enne broneerimist kindlaks teha, pole õrna aimugi.

Cha-Am ja Hua Hin
Nimetatud kaks linna on u 200km Bangkokist ja (rikaste) tailaste puhkuse kohad (ning Tais elavate vaeste/vanade välismaalaste elukohad). Varem oli tegemist kuningliku pere puhkusepiirkonnaga. Kahe linna vahe on hotelle täis, enamus neist 4-5* kuurortid. Linnad on väga sarnased, lihtsalt Hua Hin on oluliselt suurem. Kui Pärnu rand saaks Kadaka turuga lapse, tuleks välja umbes selline linn. Hua Hin liiklus on Eestiga võrreldes hull, Cha Am ok. Cha Am on ka odavam (nt massaash 6 vs 7,5eur). Mõlema juures on meeldiv see, et isegi taksojuhid pole pealetükkivad.
Kui mitte igatseda teisi turiste, leppida kehakeeles suhtlemisega ja aktsepteerida tai naiste kommet ujuda riietega, siis täiesti sobilikud linnad puhkamiseks. Rannad on liivaga ja vesi soe. Kusjuures mõlemad linnad on üllatavalt puhtad, kuskil ei ole prügi maas.

Hindadest
Kõik piirkonnas toodetav ja tailik on odav. Nt poes pudel cocat 0,25eur, väike pakk laysi sama palju. Kohalik ja Nestle vesi maksab 0,12eur, aga Evian 0,75eur. Mittetailikud asjad on Eestiga samas hinnas (nt liitrine Bacardi rumm 20eur), aga kohalike asjade kontekstis jube kallid. Näiteks 150ml päikesekreem maksab sama palju kui 80 pudelit vett. Eestis on suhe pigem 1:20.
Hindade määramisega ollakse siin üldse loovad. Nt naiste bikiinid maksavad hotelli lobbys sama palju kui suvalises putkas Hua Hin linnas (12,5eur), hotelli eest tänavalt saab nad 1/3 odavamalt.
Seega kokkuvõtteks: lihtsaid asju saab siit odavalt (nt t-särke 2,5eur tk) ja igalt poolt, aga turistiasjad tuleb nende kohtamisel kohe ära osta ning vähegi spetsiifilisemad asjad (nt küünetangid, nr 46 plätud) on aja kokkuhoidmiseks mõistlik kaasa võtta.

Sõitmisest
Kaoses valitseb kord! Autoga oleks siin ikka püsti hädas, aga motika väiksus tasandab osad lollused ära. Senised kilomeetrid on kulgenud maanteel 50km/h, linnas 30km/h. Meist sõidavad mööda kõik, ka rasedad 2 lapsega emad rolleril (tavaline roller on siin 125cc. Irw@eesti tuunijad). Aga vähemalt on see on kiirus, millega on tunne, et jõuab reageerida. Siiani tundub, et suurim probleem on ninaga teele väljasõitvad autod, kellest pole aru saada, kas nad teed annavad.
Valekäe liiklus segab kõige rohkem nt parklast teele keerates. Kui hoog sees, siis hoiad juba teiste järgi õigele poole. Kõige suurem katsumus on tee andmine. Kas keegi teab, kuidas paremakäereegel siin töötab???
Paarkümmend km sai sõidetud ka Tai väidetavalt kôige hullemal maanteel. 2+2 maantee, Vabaka liiklustihedusega. Ei midagi erilist, kui põristad vaikselt teepervel (asfalteeritud teeperv on enamustel maanteedel 1-2m). Tavalisest liiklusest hullemad on maantee teepervel vastassuunas sõitvad rollerid, eriti külgkorviga. Kohati jookseb juhe nendega väga kokku, eriti kui selline sulle 2+2 maanteel tagasipööret tehes vastu tuleb.
Kokkuvõtlikult oleme motika valikuga rahul. Me ei sõltu ühestki kellaajast ja 3,3 liitrit 100km kohta 1eur liiter bensiiniga liigume me isegi ühistranspordist odavamalt.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar